Trinásť trikov ako viac nakupovať

 
Ako nás nútia supermarkety nakupovať viac, resp. míňať viac peňazí ?

Existuje „svätých" 13 pravidiel, ktorých sa supermarkety držia. Ide o akési triky, vďaka ktorým zarábajú rozprávkové peniaze. Tu sú!

Akcia - Prečítate si tento nápis a okamžite vkráčate do obchodu. Kúpite tak aj tovar, ktorý akciový vôbec nie je.

Nákupný vozík - Čím väčší, tým lepší!

Príjemná vôňa - Najčastejšie vôňa ovocia a zeleniny, prípadne pečiva, ktorá u ľudí vzbudzuje ešte väčšiu chuť nakupovať.

Hra na schovávačku - Obchodníci dobre vedia, čo vystaviť a čo schovať! Tovar, ktorý denne potrebujeme, je v obchodoch čo najďalej od vchodu. Musíme sa k nemu predrať uličkami, kde je vystavený aj iný (luxusnejší) tovar. Niečo navyše kúpime stále.

Bludisko - Čim komplikovanejšie, tým účinnejšie. Motáme sa a motáme... a nakupujeme!

Svetlo - Mimoriadne dôležité. Hlavne v teplých farbách.

Tovar vo výške očí - Najviac sa predáva tovar, ktorí obchodníci umiestnia do výšky očí zákazníka. Výrobcovia dokonca zvyknú platiť obchodom za to, aby ich produkty umiestnili práve do vhodného regálu.

Predáva aj dotyk - Prieskumy ukázali, že je dôležité, aby zákazník mohol tovar chytiť.

Všetky zmysly v pozore - Hlavne však sluch. Čím pomalšia hudba, tým dlhšie sa medzi regálmi zdržíme.

Priestor - Nech je poriadne veľký, zmestiť sa vás musí čo najviac!

Tikajúca bomba - Keď je ponuka časovo obmedzená, vzbudzuje to v nás pocit ponuku čo najrýchlejšie využiť.

To najlepšie na záver - Hoci len maličkosti, ale aj cukrovinky a žuvačky sa počítajú. Do košíka ich hodíte, keď čakáte v dlhej rade na pokladňu. (To preto vždy z desiatich fungujú len dve?)

Vernostná karta - Ide o legálne „zneužívanie údajov", ktoré obchodu o sebe poskytnete. Podľa nich potom supermarket dodáva tovar do regálov a prispôsobuje sa zákazníkovi tak, aby čo najviac kúpil.

                                                                                                                 admin